Folkmusik i mitt hjärta!

Jag är 20, blir 21 i december.
Det är ju ganska (?!) vuxet ändå.
Men ändå är jag unik som 20åring,
för jag vill bevara vår svenska kultur.

Jag tycker folkdans är tradition på midsommar,
och jag gillar folkmusik. Tycker att det är extremt synd att
man i skolor inte kan ha fått barn och ungdomar att förstå att
det är en del av vår svenska kultur, precis som det är kultur för
andra länder att tex dansa och sjunga.

Tror tyvärr att många uppfattar det lite coolare att ha en kultur ifrån tex bosnien än Sverige.
Vi är nog lite mer töntiga enligt många..
Synd, tycker jag!

Laddade upp en video på youtube,
en låt som verkligen får mig att rysa för att den är så extremt bra!
Det är Kalle Moraeus som sjunger.
Nu säger säkert många; Vem fan är det?!
Han spelar med i Orsa Spelmän, ett stort
folkdansband (kan man säga så, hm..?!),
och Benny Andersson brukar uppträda och spela med dem mycket.
Låten heter iaf Beatrice, tänkte lägga ut den här, så får ni själva
avgöra vad ni tycker om folkmusik :)


Kommentarer
Från: Niklas

Snygg layout! :)

2009-06-17 @ 17:27:15
Från: Niklas

Gillar låten btw! :)

2009-06-17 @ 17:27:56

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0