19 Oktober 2012.

Den dag då du får barn, då har du ditt/dina hjärtan springandes utanför kroppen, För EVIGT ♥
 
Såg detta citat nyss av en kille på facebook. Och det stämmer så väl! Ingenting blir viktigare än sitt barn, ingenting gör en mer orolig, ger mer kärlek än sitt eget barn! Helt fantastisk känsla! Jag är liksom en mamma numera. Tankar som snurrar runt i huvudet ofta är uppfostran. Mina barn (eller ja, numera Walle) ska liksom vara väluppfostrade. Han ska vara artig och kunna säga tack för maten. Han ska kunna alla basicregler såsom att tvätta händerna efter ett toalettbesök, säga hej när någon hälsar osv osv. Och något som verkligen ligger mig varmt om hjärtat till att lära honom är respekt för äldre. Att lära honom den kanske klyschiga men ändå klassiska frasen "möt andra som du själv vill bli bemött". Vet egentligen inte vad jag vill ha sagt med detta mer än att jag ser det som ett stort och roligt ansvar att uppfostra min son i dagens samhälle och göra honom till en fin medmänniska!
 
Har ni något speciellt ni vill lära era barn? :)

Kommentarer
Från: Maria

Är samma där, säga tack för maten o när de får något, tvätta händer o sånt där kör vi på o dagis drillar dem frenetiskt också :-D (men där är det mest för smittan).

Gossarna är ju äldre än Walle, så vi har språktjaffs mycket. Vad man säger o inte säger ;)

Men det är som du skriver, basic-grejerna som visar på att man faktiskt uppskattar saker man får/äter. Det värsta tycker jag är när de får en present o inte säger "tack".

2012-10-19 @ 12:00:02
Blogg: http://merias.blogspot.com

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0