31 Januari 2013.

Den senaste veckan har gått fort!! Har gjort mycket skojsigt!  Har bland annat varit hemma hos mor & far och ätit. Varit med mamma ute till marieberg, umgåtts mycket med Ramjus, träffat Ida, blivit med sambon till hans kusin som nyligen fått en liten son, Amandus. Walle har dessutom varit på bvc. På 2 månader hade han bara gått upp 400 gram. Och barnmorskejäveln frågar mig med en mycket bekymrat ansikte; "Får han någon mat hemma?"
 
Alltså, först blev jag inte så irriterad över detta påstående, men på vägen hem till mamma och pappa kände jag verkligen mig som en skitdålig mamma som inte ger min son mat. Så jag tänkte att här ska minnsan matas med grädde och smör. Men när jag kom hem till mamma och pappa så lugnade dem ner mig rätt rejält. För tydligen hade mamma varit med om en liknande händelse när det gällde mig. Och jag antar att det är som pappa säger; "Skit i dem där jäkla siffrorna och kurvorna hit och dit. Du ser ju att han äter som han ska, han har världens aptit och han mår bra!"
 
Och ja, efter att ha känt mig som en dålig mamma nu ett tag så är jag ändå villig att hålla med min kloka far! Min son äter mycket och ofta och mår kanonfint. Antar att han är som mig, har hög ämnesomsättning eller nått ;)
Men ibland kan jag ändå inte låta bli att tänka att den där barnmorskan borde få nån slags tillsägelse, för det var faktiskt ingen schysst fråga.
 
På lördagmorgon smäller det!! wiie!! ^^ Götebooorg here we come!! :)
 
Bilder från veckan som varit!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Från: Ramya

Jaaaa men vilken dagar du haft :D <3 <3

2013-02-01 @ 18:22:21
Blogg: http://ramya.se

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0