5 Januari 2012.

Ska vara duktig idag på att uppdatera ordentligt! Har inte orkat, så det har mest blivit lite ströinlägg på sistone.
Jag och Sebastian håller ju (som de flesta vet om) på att flytta. Vi räknar med att kunna bo i våran tvåa from Söndag. Det är lite som måste fixas innan dess såsom städning och flyttning av saker hit och dit. Såhär i efterhand känns det guldens att ha två lägenheter samtidigt så man slipper stressflytta. Då skulle det vara kaos kan jag meddela er..

Ska bli såå skönt med en stor lägenhet!!! Jag tror jag talar för både mig och sebbe när jag säger det!
Sovrum, balkong, badkar, kök... behöver jag fortsätta liksom?.. ;))

Annars då? På nyårsafton så åkte jag in till USÖ igen.. börjar känna mig lite av en stammis där alltså. Kan ju inte vara normalt att vara där så ofta. Dem märker nog att jag är en nervös förstföderska, haha..
nej, men jag har åkt på en UVI igen, så var tvungen att ta lite tester och få antibiotika utskrivet. Och när jag ändå var där så passade barnmorskorna på att göra en koll av vår lille son. Hjärtljuden var jättebra hos walle, så kurvan såg riktigt bra ut tydligen. Jag hade lite dåligt med vita blodkroppar. Vad det betyder har jag ingen aning om. Men verkade ju inte vara någon större fara.

Iaf, det jag skulle komma till, när jag väl var på förlossningskliniken i väntan om min antibiotikakur så fick jag vara med om hur en kvinna födde barn!!! Eller alltså, jag såg ju inget, men jag hörde allt. Mötte mamman först vankandes i korridoren. 15-20 min senare när jag satt och åt frukost på avdelningen så hörde jag hur hon verkligen tokskrek!! Och efter en liten stund så hörde jag bebisen skrika minst lika mycket! Var ganska läckert att äta frulle och höra allt detta. Och sen kommer pappan ut med tårar i ögonen och ba; "Jag har blivit pappa åt en son!"
Råhäftigt! Och om bara 2½ månad cirkus så är det min/vår tur! Ooh vad den upplevelsen fick mig att längta ännu mer!!! Mysigt!! :))

Och inte nog med det! Efter nyårsafton hade varit, tror bestämt det var natten till 2 Januari, så fick jag värsta sammandragningarna. Redan!!! Det är man inte direkt beredd på vill jag lova! Älskar hur folk (läs kvinnor) går tillbaks när de ska berätta om sin förlossning låter så lugna. Typ som; "Ja, det var ju klart att det gjorde lite ont, men det är värt det".

Klart jag fattar att det är värt det, men LITE ONT?!?! Jag kan inte förklara hur det känns med en sammandragning, men nej. Jag, Ulrika Andersson LOVAR & SVÄR att det inte gör "lite" ont. Det känns som man ska gå sönder! Jag LOVAR & SVÄR att vara HELT ÄRLIG om hur det känns att föda, sen när dagen väl kommer till ära.

Fan för kvinnor som ska finslipa på en sanning som dem vet att de flesta kvinnor kommer vara med om förr eller senare! haha ;) Pyttsan! :p


Vecka 28! (27+5)

Nu ska jag plocka lite här hemma! Tjing!

Kommentarer
Från: Jennifer

Du har helt rätt! Det gör betydlig mycket mer än lite ont, men är fortfarande värt det ;)

2012-01-06 @ 01:54:11
Från: Ramya

Bäst är du <3 Det kommer gå så bra för dig och det är bra att du berättar hur ont de gör får då är vi andra llite förberedda på att det kan göra jäkligt ont ;) hihi Puss <3 <3 <3

2012-01-06 @ 18:33:01
Från: Ulrika

Jennifer: Haha jaa, jag vet! Var lite smågrinig igår bara! hihi ;)

Ramya: Hahaha, jaa, stumpan! Du lär nog få höra både det ena och det andra sen! :D <3

2012-01-06 @ 22:35:14
Blogg: http://unikaulrika.blogg.se/
Från: Maria B

Det är inte utan anledning vissa tror att de ska dö! Nog f-n gör det ont alltid, och man vill bara därifrån. Efter Tuva hade jag träningsvärk i HELA kroppen, inte skönt. Linus gjorde oxå ont men en sån förlossning kan jag ta igen. Hugo var värst, så jävla ont och intensivt, är glad att han var sist och inte tvåa för annars skulle det bara blivit 2 barn. Och eftervärkarna är inte roliga de heller, efter Tuva hade jag typ en mini, efter Linus hade jag rejäla men efter Hugo var det bedrövliga eftervärkar, men de försvinner som tur är :) Men som sagt, helt klart värt det.

2012-01-07 @ 19:04:44
Från: Maria Jonsén

Klart som fan det känns. ALLT runt en graviditet KÄNNS och är inte så rosenskimrande ok som många återger det som. Sen är jag en av de som tyckte öppningsvärkarna var sju resor värre än krystningsvärkar. Man är för upptagen med att krysta då, vid öppningen ligger man bara och "tar emot". Såvida man inte är bedövad från magen ner med EDA. Något jag rekommenderar btw ;)



Och härligt med lägenheten! Skönt att få större! :)

2012-01-07 @ 22:24:52

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0