21 Januari 2012.

Sitter just för tillfället och kollar på vad man behöver ha för bebisgrejer hemma innan vår lillkille anländer till världen. (Och lite saker som jag allmänt vill ha till lillen)

Och har kommit på en hel lista som ska påbörjas att shoppas på fredag när lönen kommer;

* Mitt första år - bok
* Bärsele
* Nappflaska
* Tvättlappar
* Barnolja
* Zinksalva
* Nappar
* Bilbarnstol
* "Hängmobil*
* Mer babykläder

Här kommer lite plagg jag tänkte införskaffa på fredag;



Overall, från H&M, 199:-



Body, från Kappahl, 50:-




Joggingbyxa, från Kappahl, 89;50 :-




Pyjamas, från Kappahl, 99:-



Barnvagn är redan klart. har ni nått mer förslag på vad man behöver ha/ gärna vill ha hemma innan lillen kommer hem? :) Kommentera gärna isåfall! Det uppskattas :)

Kommentarer
Från: Amanda

Jag har en lapp uppe på kylen där jag skriver av för varje gång jag köpt något. Men har du köpt:

Badbalja?

Fårskinn/lammskinn/filt?

Bäddset till säng & vagn?

Ja de finns massa man behöver ha, sen är ju frågan vad som är viktigast :)

2012-01-21 @ 10:43:14
Från: Enniie

Handdukar. Köp små som finns på Ikea för 10kr styck. Det behövs, tro mig. Ca 5-10 st borde räcka. ;)

2012-01-21 @ 11:08:00
Blogg: http://veeka.blogg.se/
Från: Ramya

Så fin overall!! :) Duktig du är som skrivit en lista, det ser mycket bra ut, men de kommer säker dyka upp mer saker man behöver :) Puss <3

2012-01-21 @ 13:16:17
Från: Eda

Skit fin och bra blogg följ gärna också min blogg & glöm inte att kommentera Kram <3

2012-01-21 @ 15:36:43
Blogg: http://baraedas.blogg.se/
Från: Malin- Kalles mamma

Fina saker! Men mitt förslag är att inte handla så mycket innan, det är lätt att man överhandlar. Det gjorde vi och så sår man där med massa saker som aldrig används och får iaf åka och köpa nytt. Man märker vad man behöver och affärerna finns kvar :)



Sv: Haha nä vi vet inte rasen på bebisen. Vill att det ska bli en surprise!



Kram påre

2012-01-21 @ 15:44:47
Blogg: http://malinochskrutten.blogspot.com/
Från: Frida

Finns massa barnkläder på. www.lillaw.se :) Både rea och inte rea.

2012-01-21 @ 17:08:46
Från: Syss

Den är så söt overallen :) O Mepitel till boobsen (så gött när såren slår till....) och så ersättning om boobsen inte vill samarbeta :) Mepitel räddade mig så man slapp känslan av att vaxa bröstvårtorna när man skulle ta bort amningsinlägget...

2012-01-21 @ 20:35:10
Från: Maria B

Tvättlapparna från Ikea är nästan ett måste 2 "paket" brukar gå åt, nässug - vi har en bra som man trycker på ingen man suger, bodysarna med isbjörnar har de på rea (i Marieberg iaf), ammningsinlägg kan man ju köpa om ammningen fungerar. Inotyol är toppen mot röd bebisstjärt. Pyjamaser med fötter tycker jag personligen inte är bra då de bara sparkar upp fötterna i byxbenen. Lite tips :)

2012-01-22 @ 12:55:38
Från: yoana

Ja dom är underbara :D så söta ! Har du en med?

2012-01-22 @ 15:33:27
Blogg: http://yoanainaction.blogg.se/
Från: MyzaaN

så söt älskar den översta :D



svkul du gillar dem finns kvar på H&Ms hemsida.. fast bara i storlek 36:)

2012-01-23 @ 00:49:30
Blogg: http://myzaan.devote.se
Från: Jullan Svensson - foto, vardag & M-O-D-E

SV: Visst är den läcker :)

kram ♥

2012-01-24 @ 19:09:28
Blogg: http://svenssonjullan.blogg.se/

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0