8 februari 2012.

Alltså jag blir så jävla irriterad på våran regering!!!!
Reinfeldt är ju inte klok i huvudet någonstans!!!
Nog för att jag visste det innan, men nu toppar han ju fan allt.

Igår när jag och älskling satt framför nyheterna så började dem med att tanken är att sänka ungdomars lön för att det är såpass hög arbetslöshet i Sverige, vilket då i sin tur gör att fler skulle få jobb. Och ja, jag var emot idén, men tänkte väl inte så mycket mer på det just då...

Sen idag när jag kollar text-tv så står det att han har kommit med förslag att man ska höja pensionsåldern till 75!! 75?!? Är han totalt hjärndöd liksom? Så det är helt okej för äldre att slita ihjäl sig och tjäna pengar, medans ungdomar som faktiskt vill och behöver komma in i arbetsmarknaden så göra samma jobb fast tjäna mindre. Hur satan skulle det se ut? Jag tänker faktiskt på mig själv i en sådan situation. Jag jobbar inom vården och utför precis samma arbetsuppgifter som mina äldre kollegor...

Och om man behåller människor 10 år längre i arbetsmarknaden, det säger väl sig självt att det blir svårare för ungdomar (alla arbetslösa) att få jobb. För det kommer ju inte finnas några?!?!? AAAAH

Ska man bokstavligen behöva gå in och förklara sånt här för en politiker?

Detta kan störa mig något enormt!
Hur kan svenska folket rösta fram ett blått parti?
Och varför just på moderaterna?
GALET var ordet.
Och väldigt ogenomtänkt..





Nej, jag skäms inte ett dugg över att visa att jag hatar det blåa tankesättet.
Jag är en stolt röd politiker. Kanske lite grön.
Om ni misstycker så är ni mer än välkomna att argumentera och disskutera med mig!
Bring it, säger jag bara! haha ;)

Det är i sådanna här stunder som jag blir sugen att gå med i ett parti och börja argumentera för mig.
Jag betalar skatt precis lika mycket som vilken annan människa som helst, och min åsikt spelar faktiskt roll..




Nu har jag avreagerat mig lite! Så nu ska jag ladda upp lite kuligheter! Tänkte sätta in lite fina bilder! :))



Älsk & Voffen äter popcorn! ^^


Hittade min "japanska klänning" som varit för stor, men
nu passade den perfekt av någon anledning... ^^



Voffens favoritplats! Man måste ju hålla koll på trafiken.. ;)



Såhär nyttigt blir det när jag och Ida handlar... hihi


Ramya, kvinnan i mitt liv! :D hahah



Nu ska jag kolla på Madicken! ^^ Myyyys!


Kommentarer
Från: Enniie

Jomenvisst. Härligt gung är det i vagnen också. En riktig pärla! ;)

2012-02-08 @ 00:56:04
Blogg: http://veeka.blogg.se/
Från: ida

RÖTT RÖTT RÖTT! VA fiiiiiiin du var i klänningen! PUSS <3

2012-02-08 @ 06:04:37

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0