6 Februari 2012.

Satt och läste lite på nätet, och kom då in på en artikel av sexologen Katerina Janouch.
Tyckte den stämde in så himla bra! Speciellt nu i slutet av graviditeten.
Så jag var tvungen att kopiera det och klistra in den i bloggen. haha



"Närhet måste inte vara sex

Många gravida har ett oerhört stort behov att få magen smekt, omkramad och beundrad samt graviditeten bekräftad. Särskilt i slutet när man kanske inte känner sig som den mest attraktiva, med fötter som är ett par storlekar större än normalt, vida mammatunikor och ständiga svettningar och sammandragningar (ja, det är en skräckbild jag målar upp här, men ofta överträffar verkligheten dikten, i alla fall när det kommer till graviditetens slutskede) har man ett djupt behov av att få komplimanger, kramar, pussar över hela kroppen och bedyranden att man inte alls gått upp så mycket i vikt och att man är världens vackraste, modigaste och duktigaste som går igenom allt detta.

Kanske är man också lite orolig för den nära förestående förlossningen och har svårt att koncentrera sig på att vara världens mest passionerade älskarinna. Eller så är man arg och irriterad och gnällig och besvärlig och vill bli tröstad som ett litet barn. Det är inte alltid lätt att vara gravid."



Ja ni, jag lovar och svär att man blir så överdriven. Jag är inte alls sån som människa annars, och tro mig, VARENDA fucking dag försöker man behärska sig. Men ack vad man försöker i onödan, för alltid bubblar man över när det gäller småsaker ändå.

Ska bli skönt sen när Walle tittar ut i världen så jag får återgå till den gamla vanliga och framför allt lugna Ullis UTAN humörsvängningar! Huaaa huaaa... ;)

Nu ska jag försöka sova... han sparkar som en liten skållad råtta, men jag är såå himlans trött.
Natti natti! :)


Kommentarer
Från: Ramya

Hjärtat <3 För mig är du alltid min fina vackra Ullis <3 Pusss <3 <3

2012-02-06 @ 14:46:59

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0