12 November 2011.

Idag går jag in i vecka 20.
(Ja, jag vet att jag bara bloggar om min graviditet. Men mitt liv kretsar kring det nu. Så jag kommer fortsätta blogga om det.)

Tittade nyss på en video på babycenters hemsida (som tyvärr inte fanns på svenska på youtube). Men tänkte lägga ut samma video fast på engelska. Det är så häftigt att man känner igen sig i exakt vad dem berättar! När bebisen började sparka och att det blir hårdare och hårdare för varje vecka! Och just att fostret i videon "rycker" till. För så såg det nämligen ut när vi var på ultraljud. Han hade ju världens party för sig därinne. Fast vår lilla ängel var liiite vildare. Men det sägs att om dem är vilda inne i magen så ska dem bli lugna och fina när de kommer ut. Det hoppas vi på!





Pratade med Sebbes mamma i helgen om hur sebastian var i magen. Och han sparkade tydligen rätt hårt på hennes revben, vilket jag också gjorde på min stackars mamma. Åh vad jag hoppas att vår lillkille inte tar efter sina föräldrar på just den punkten. He he ;)

För att nämna någonting annat så har jag uppträtt med Öbo-kören idag. Gick kanonbra när vi var i Konserthuset, och lite mindre bra när vi var uppe vid musikhögskolan på universitetet. Alla var ju ganska trötta efter att ha flängt fram och tillbaks och övat hit och dit. Sista konserten var liksom kl 22.00. Men det var kul som satan. Som alltid. Man får världens kick när man sjunger inför publik. Ibland slår det mig att jag faktiskt sjöng solo på konfirmationen och att det lät bra. Då var jag 15!! Hade aldrig vågat det idag måste jag erkänna! Men minns att jag fick samma typ av kick då som jag kan få med öbo-kören idag. Underbart!!

Nu tänker jag tvätta ur sminket, borsta tänderna och slänga mig i sängen tillsammans med sötvovven för att sedan invänta min man som kommer hem 7.15 imorgonbitti.

Så nu checkar jag ut och säger godnatt!

Kommentarer

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0