22 Juni 2011.

Tjingeling!

Ska ta och skriva ett seriöst blogginlägg. Blir oftast ganska slarvigt och kort när jag "skriver".
På senaste tiden har jag tagit upp min diktskrivande. Har det lite som en hobby och för att få lite ro i själen. Alla tankar hamnar på papper. Helt Fantastiskt!

När jag låg inne på sjukhuset för ca 2 år sedan så fanns det inte så mycket att syssla med. Så då gjorde jag en diktbok. Hittade den häromdagen och läste igenom alla. När man har en känsla som är stark (ilska, sorg, kärlek, vänskap osv..) så är det inte så svårt att lyckas att få till det. Har under dem sista två åren varit ganska intresserad av poesi av olika slag. Och har läst igenom ganska många klassiker. Och när en dikt berör i hjärtat, då har poeten lyckats!


Efter att jag läst igenom dikterna så började jag fundera på livet. På det förflutna bland annat.
Vissa saker i det förflutna kommer jag få ångra hela livet. Men som Ida sa till mig för ett tag sedan så finns det ingen anledning att blicka bakåt, utan det är bättre att fokusera på det som händer i nuet.


               "In order to have great happiness 
                              you have to have great pain and unhappiness 
                                           - otherwise how would you know when you're happy?"



Nu vet jag att jag är lycklig. Och jag hoppas aldrig att jag kommer må som jag gjorde för 2 år sedan. Ibland är vissa dagar jobbigare än andra, det kan jag inte förneka. Men det är väldigt sällan.
Men så är det väl för de allra flesta?! Så inget konstigt liksom :)

Men för att skriva om lite kul nu, så är det midsommar på fredag! Då ska jag & Ramya åka runt och dansa. Det blir Brolyckan, Marklyckan och i Gällersta. Sen ska vi äta äta äta en massa gott! hihi. Sen är det bara för mig att sticka iväg till jobbet. Jobbar fre-, lör- & söndagnatt. Hoppas det snart är måndag! :)

Här kommer lite bilder från dagar som nyss varit;








Kommentarer

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0