14 december 2011.

Godkväll allesammans!

Idag har jag varit till MVC för att göra en kontroll på hur både jag och bebisen mår.
Jag mår fint och min lilla gosse likadant.
Hans hjärtljud var 150 slag/minut, vilket tydligen var väldigt bra då barn i Vecka 24 ska ha dubbelt så många slag som mamman. Och jag ligger på 70-80 slag/minut. Sedan klämde och kände hon på magen, och min livmoder har nu flyttat sig uppåt i magen (alltså ovanför naveln). Hon mätte från något typ "slidben" (?!, eller vad jag nu ska kalla det?! haha) Upp till livmodern och då var det 22 cm. Så from idag börjar vi med att kolla bebisens kurva. Och det var alldeles normalt. Skönt skönt. :)
 
Ska tillbaka 10 Januari. Ååh, jag tycker det är lika spännande varje gång. Tihi :)
Och alla har nu frågat hur mycket jag gått upp i vikt. Det visade sig idag att jag ligger +5,5 kg.
Så upp har jag iaf gått. Pust och stånk!

Imorgon ska jag ta en promenad med Ramya för att hålla igång ryggen och benen! Man vill ju inte ha vätska samlandes i kroppen. Sen om jag har lust och ork så ska jag till sjukgymnasten kl 11.00 för att träna min rygg som jag börjat fått ont i. Förmodligen foglossning. Yaay! Not! :p

Nu ska jag äta lite kvällssnacks. Sen hoppa i bingen.
Är skeeeettrött!

På återseende!




(Hittade en gammal bild på mig och mormor när jag var hos mamma & pappa idag,
åh vad jag saknar denna kvinna!! Känns tråkigt att hon inte får se sitt barnbarnsbarn..)

Kommentarer
Från: Maria

Hej. Man mäter från blygdbenet = symfysen och livmoderns övre kant = fundus, så det som mäts är symfys fundus måttet. Och visst är det roligt varje gång man får gå iväg till Mvc :)

2011-12-15 @ 04:16:56
Från: Systeryster Maria

Tjenna :) Jag har bara två ord för dig om du börjar få foglossning - BÖRJA SIMMA! Omedelbart bums! Simning är det absolut bästa för fogarna och börjar du träna dem nu innan det blivit allt för illa, så underlättar det för ju tyngre du blir sen. Och inför förlossningen också :)

2011-12-15 @ 11:41:55

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0