Hjärnröntgen och ryggmärgsspruta

Vilken jävla helg!
Har nog aldrig mått så dåligt, någonsin!
Började med att jag igår gick upp vid 10 för att tvätta trots världens huvudvärk.
Gick ner till tvättstugan för att lägga i tvätten och när jag kommer upp känner jag att jag fortfarande har huvudvärk. Så jag tänkte att jag skulle lägga mig och vila i en timme för att få må bra sen. Men nejdå, efter ca 10 min så mår jag ännu sämre och har så ont så jag började spy.
Efter ca ytterliggare 10 min är har jag så ont och är irriterad på hunden som skulle vara jättenära och mysa hela tiden, så jag tog tag i hunden och kastade iväg honom.
Mamma såg på mig att jag var arg så hon tog ut Nimo därifrån.
Sen hör jag mamma prata med någon från mitt jobb i telefonen där hon förklarar att jag inte kan jobba.
Efter det kommer pappa hem, och han ringer genast akuten för att höra vad det kan vara.
Vid det här laget har jag bara se saker i grönt. Allt var grönt!! Skitläskigt.
De pratar ganska länge, men de säger åt oss att åka ner.
Och inte för att pappa kör illa, absolut inte, men det var den värsta bilturen i mitt livs historia. Kändes som vi aldrig kom fram..

Väl nere på akuten så får man förklara allt, och ligga inne på ett rum och vänta i ca 1 timme innan man får hjälp.
Men de tog lite blodprover och provade mina reflexer. Sen fick jag prata med en doktor.
Han beslutar iaf att jag ska på hjärnröntgen. Sagt och gjort, det var ju bara att åka upp till röntgen!
(Btw så var det skitläskigt, hon som tog bilderna satt i ett annat rum, medans jag kände mig typ förlamad, för man fick absolut inte röra sig. Det kom dessutom ut en massa kontig luft genom taken... hmm)

Efter det så fick jag skjuts i min lilla sjukhussäng tillbaks till akuten, och de beslutade sig för att jag skulle stanna över natten. Så där rök ju min myskväll med melodifestivalen. Suck.
Jaja, jag var helt slut efter mitt mående, så jag slocknade vid 20.30.
På morgonen så kommer doktorn och väcker mig. Han förklarar då att han trodde att jag hade fått en bristning i en nerv, eller att jag har hjärnhinneinflammation, allergi mot penicillin eller borrelia. Och för att se vad utav detta det är så måste man kolla hjärnvätskan. Och för att kolla den så tar man nått som heter ryggmärgsspruta, för hjärnvätskan går runt i ryggen. Så det dem gör är att dem kör in en ca 5 cm lång nål i ryggen. Fick iofs bedövning, men man kände smärtan ändå och hur den liksom knakade sig in. Fy sjutton! En sådan tar jag aldrig igen.

Så nu får jag iaf svar om vad det kan vara om ca 2 veckor.
Nervös? Jag? Pöööh...

Nu ska jag snart sova, är fortfarande helt utslagen.
Puss på det och godnatt!

Kommentarer
Från: Kenjii

Fy gumman vad du råkar ut för.... Inge kul läsning!

Jag hoppas att det inte är något allvarligt och hoppas att du får må bra snart... kramar hårt

2010-03-15 @ 20:33:54

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0