17 November 2011.

Jahaja, dags att blogga lite igen kanske.
Eller vafan, jag har inget bättre för mig rättare sagt.
Sambon jobbar och hunden storsover.
Själv sitter jag och dricker iskallt vatten och lyssnar på julmusik! myyyys :D

I förrgår, dvs tisdag, så var vi iväg till kvinnokliniken för att kika lite hur allt var osv.
Vet ni vad dem upptäckte? Jo, att jag Ulrika Andersson, har ett åderbråck!!!! Snacka om förnedrande. Jag kände mig bekräftad som gammal. Tydligen ett graviditetsåderbråck. Försvinner när vår lilla ängel har ploppat ut. Men ändå!! haha

Och igår så hade jag JÄTTEONT (förstora gärna bokstäverna ännu mer när du läser!!!!) när jag kissade, och var superkissnödig var tredje minut ungefär. Hemskt! Kändes som man inte hade pinkat på flera år varje gång man satte sig på toan. Och jag som själv jobbar inom vården fattade ju att jag förmodligen hade åkt på en UVI (Urinvägsinfektion eller blåskatarr som man även kan säga). Men tänkte ändå att det skulle ge med sig. Men på eftermiddagen så började det komma blod. Så det var ju bara att åka in till akuten för att sedan bli hänvisad till infektonskliniken. Fick göra lite tester hit och dit, och mycket riktigt så var det UVI. Första gången i hela mitt liv jag har det. HEMSKT!!! Trodde inte det var så hemskt mer än att man var lite kissnödigare än vanligt och fick käka penicillin. Men jo, gott folk, tro mig! HEMSKT med STORA bokstäver! Inget man ska sträva efter att få om jag säger så.

Och eftersom jag är gravid så var jag tvungen att vara hemma från jobbet i en vecka då risken för missfall är stor när man har UVI och äter penicillin tydligen. Så här ska det tas lungt i en vecka. Seeegt!
+ Att penicillinets biverkning är att man mår illa om man inte tar det i samband med mäktig måltid. Må illa?!?!
Vad har jag gjort i tre månaders tid liksom!? Kunde det inte ha varit någon annan biverkning?? Typ snuva. Det är lite lagom sådär kan jag tycka. ;)

Så nu ska här ätas Furadantin 50 mg tills på måndag. Sen ska jag lämna urinprov kontinuerligt till MVC för att kolla så allt är ok. Är såå avundsjuk på alla de flickor och damer som inte får nått sånt här under graviditeten.. Men men, det är väl värt det! Längtar som sjutton tills vår lilla kille ploppar ut! ♥
Som vi förresten har bestämt namn på redan. Det blir en liten Walle Viberg. Mellannamnet blir efter min kära far som betyder så otroligt mycket för mig. Så Walle Mats Viberg.

Nu ska jag fortsätta spela bubble witch saga på facebook. Jag måste ju komma vidare. Viktigt viktigt! Erja leder på tok för stort! ;)

Tjingefjong!


Kommentarer
Från: Jennifer

Vilket fint namn! Passade perfekt ihop

2011-11-18 @ 22:31:04
Från: Ramya

Hjärtat <3 Du kommer klara detta, du kämpar på så bra! Massa Puss <3 <3

2011-11-20 @ 18:49:44
Från: Maria

Jättefint namn ni valt! (och jag kickar ditt ass på bubble witch! ;)).

2011-12-09 @ 13:31:03

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0