22 Augusti 2010.

Lyssnar just nu på Bailey ft Jodie Conner - Higher State och kan inte undgå att fundera på en massa saker.

Hur kommer det sig att vi ofta väljer handlingar vi vill istället för att vi borde?
Det kan ju handla om vad som helst i princip. Ta en lätt exempel; Mamma har tjatat på att jag ska diska i en timma. Men nu är hon inte hemma, och jag VET att hon inte kommer hem förns om ca 4 timmar. Då gör jag ju hellre nått jag vill sålänge för att sedan göra det jag borde lite senare.
Samma sak när det kommer till kärlek. Du vet att en kille är perfekt för dig, ni matchar varandra som handen i handsken. Ändå väljer du killen som du vill vara med, fast än att du vet att du killen du borde vara tillsammans med är hundra gånger bättre för dig. Han är den som inte sårar.

Varför kan aldrig vill och borde gå ihop?

Jag vet att jag inte är ensam om detta dilemmat,
det sitter säkert tusentals kvinnor som har samma problem. Ja, män också för den delen..

Vet inte vart jag vill komma med detta blogginlägg egentligen.
Men nån enda gång vore det ju roligt om vill och borde kunde klicka tillsammans!


Kommentarer
Från: Kenjii

För det första så är Bailey ft Jodie Conner - Higher State en väldigt bra låt.... ;)



Angående vill och borde. För det första så är diska något av det tråkigaste som finns, så det gör man inte förns man verkligen måste. Så när din mamma ber dej att diska, och sen åker hemifrån så är det ju klart att du väntar in i det sista, medans jag som bor ensam aldrig diskar fast jag borde :P

Jag följer "vill" mer än "borde"... haha... sen diskar jag när jag "måste" och då finns det fortfarande inget borde... :P



Om man ska jämföra kärlek och diska vet jag inte. Kärlek är ju bland det underbaraste som finns, och diska vet vi ju vad jag tycker om ;)

Men när det kommer till kärlek så tycker inte jag att det borde finnas nåt "borde"... Det handlar snarare om att lyssna på sitt hjärta och ta reda på vad man VILL... inte vad man borde, för det känns lite som att inte lyssna på sitt hjärta. ÄR det nånting jag lärt mig av alla "söka jobb kurser" så är det att de är jätte viktigt att veta vad man VILL.... Samtidigt så låter det vettigt när du förklarar om "vill" och borde"... ja, kärlek är knepigt när det kommer till att välja och fatta beslut.



Jag har en film som heter "Jag AB" där det är en kille som har en föreläsning, VÄLDIGT intressant föreläsning tycket jag. Vill du se den nån gång så bara säga till. :)



Och jo, visst vore det skönt och vill och borde kunde klicka tillsammans... blir ju lite enklare då! :) Men jag hoppas att borde och vill klickar tillsammans för dej snart.. Puss På Dig Sötnos!<3

2010-08-24 @ 17:03:14
Blogg: http://kenjiise.blogg.se/
Från: Sofia

Beror helt på hur mycket man vill. Min senaste var ett big no no hos min mamma men jag ville alltså ansåg jag att jag borde. Mitt borde var inte hennes. Precis som att jag nu inte borde fortsätta prata med honom men mår bra av det så vilja blir ett borde gör. Han mår ju oxå bra av det. Hoppas du reder ut frågan i din situation :)

2010-09-23 @ 21:42:14
Blogg: http://gummibollen.blogg.se/

Skriv Här:

Namn:
Stammis? :)
Mail: (Visas Ej Offentligt)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0